неделя, 14 януари 2018 г.

Домашна луканка



Днес в Кошарица, община Несебър празнуват фестивала на суджука. Та реших да споделя рецептата за моите луканки, които направих през декември. Всичко за луканките и суджуците можете да научите - от тук , от където се ръководих и аз. Не съм се придържала с точност до грам да ми е месото и омесих кайма от: св.бут 6,400гр. ; телешко - 3,700гр. и св.гърди - 2,500гр. От това количество получих 40 луканки. 
За напълването на луканките ми бяха нужни около 12-13метра свински черва.

Нужните продукти за 1кг. кайма:
350гр.св.бут
350гр.телешко (от плешка, от бута)
300гр.св.гърди

Подправки за 1кг. кайма:
18 - 20гр. сол (аз сложих 20гр.)
5гр.кафява захар
5гр.черен пипер
7гр.кимион
1ч.л.чубрица (сложих 2ч.л.) 
1ч.л.мащерка
1ч.л.лют пипер -(по желание) 
50мл.червено вино - използвах "Мерло" 

Начин на приготвяне:
Месото се нарязва на малки парчета, поставя се дълбок съд, прибавят се подправките, обърква се хубаво и се оставя да престои 24 часа.
На следващия ден месото се смила в месомелачка с решетка №8. Омесва се и отново се оставя да престои от 12 до 24 часа.
Свинските черва се накисват в хладка вода за 20минути.
С приставка за пълнене, червата се напълват с каймата, връзват се с канап през 25см., нанизват се на прът и се оставят на хладно да съхнат.


След 2-3 дни, може да се разточат леко с точилка, за да им се придаде хубава и плоска форма.

Добър апетит! 


 

Няма коментари:

Публикуване на коментар